ဤေလာကတြင္ တစ္ဦးေကာင္း တစ္ေယာက္ေကာင္းရံုႏွင့္ ၿပီးေျမာက္နိင္ေသာ ကိစၥမ်ားရွိသကဲ့သို႔ အမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါမွ ၿပီးေျမာက္နိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားလည္း မ်ားစြာပင္ရွိပါေသး၏။

Thursday, March 18, 2010

ရြာခံဘုန္းႀကီးတရားပြဲ

"အရွင္ဘုရားတို႔ေက်ာင္း ညတရားပြဲမွာ ဘယ္ဆရာေတာ္ေတြ တရားခ်ီးျမွင့္မွာလဲဘုရား"

"ဒီအနီးအနားတစ္ဝိုက္က ဆရာေတာ္ေတြကို ပင့္ထားတယ္ ဒကာႀကီး"

"ဒီအနီးအနားတစ္ဝိုက္က ဆရာေတာ္ေတြဆိုေတာ့ တရားေတြကရိုးေနၿပီဘုရာ့၊ တရားနာ
ပရိတ္သတ္သိပ္စည္ကားမွာ မဟုတ္ဘူး၊ တျခားက ဓမၼကထိကအေက်ာ္အေမာ္ နာမည္ႀကီး
ဆရာေတာ္ေတြကိုလည္းပင့္သင့္ပါတယ္ဘုရား"
********************************************************************
နယ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႔၏ ေက်ာင္းေသးေသးေလး တစ္ေက်ာင္းတြင္ ကံပစ္ခ်ရာ
အတိုင္း ေက်ာင္းထိုင္တာဝန္ကို မလႊဲမေရွာင္သာ ယူခဲ့ရစဥ္က တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္
(တစ္ႀကိမ္္လွ်င္ ၃ ည မွ ၅ ညထိ) ညတရားပြဲေလး တစ္ပြဲျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးပါ၏။

အထက္ပါျဖစ္ရပ္ကား ထိုအေတာအတြင္း ဤအရွင္ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ျဖစ္ရပ္
မွန္ျဖစ္ပါ၏။"ရြာနားကဘုရား ရြာသားမရိုေသ"ဆိုသကဲ့သို႔ေသာ အျဖစ္မ်ိဳးကို ေက်ာင္းထိုင္္္္
္ဘုန္းႀကီးတိုင္းလိုလို အနည္းႏွင့္အမ်ား ႀကံဳဖူးၾကလိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။
**************************************************************

ရြာခံ (ေဒသခံ) ဆရာေတာ္တို႔သည္ သည္ရြာမွာပင္ေနသည့္အေလွ်ာက္
သည္ရြာမွ ဒကာ/မမ်ားကို ဝါတြင္းကာလ အပတ္စဥ္ ဥပုသ္ေန႔မ်ား၊ သႀကၤန္ကာလ
စသည္အဝင္အပါ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကားျပသၾကရ၏။

ထို႔ျပင္တဝ သုမဂၤလ (ရွင္ျပဳ,ရဟန္းခံ,မဂၤလာေဆာင္ စေသာသာေရး) အမႈ၊ ဒုမဂၤလ
( မသာ,အသုဘရက္လည္ဆြမ္းေကၽြး စေသာနာေရး) အမႈ တို႔၌လည္း ထိုက္သည့္
အားေလ်ာ္စြာ တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကားျပသၾကရ၏။

ဤသို႔ျဖင့္လွ်င္ သည္ရြာမွာသီတင္းသံုးေနေသာ ဆရာေတာ္သည္ သည္ရြာမွ
လူေတြကို တစ္ခါလာတစ္မ်ိဳး မရိုးရေလေအာင္ အဘယ္မွာ စြမ္းေဆာင္နိုင္ပါအံ့နည္း။ (အနည္းငယ္မွ်ေသာဆရာေတာ္မ်ားသာ ျခြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ရွိေကာင္းရွိနိုင္ပါ၏။)

မွန္ပါ၏။ တရားတစ္ပြဲေဟာၾကားဖို႔ရန္အတြက္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တိုင္း
သည္ ဆိုင္ရာပါဠိေတာ္မ်ားကို က်က္မွတ္ရ၏။ အ႒ကထာလာ သေဘာသဘာဝမ်ားကို
ေလ့လာရ၏။ နိႆယ ေခ်ာေမြ႔ေစေရးအနက္ေပးရ၏။ တရားသေဘာလည္းသက္ဝင္ တရားနာပရိတ္သတ္မ်ားလည္း ထင္ျမင္လြယ္မည့္ ဥပမာ ဥပေမယ်မ်ားကို ရွာေဖြႀကံဆ
ရ၏ ။

မဃေဒဝ စသည္ထိုထိုမွ သက္ဆိုင္ရာ ကဗ်ာလကၤာကေလးမ်ားကိုပါေရြးထုတ္
က်က္မွတ္ရ၏။ ရံခါကိုယ္တိုင္ပင္ သီကံုးၾကရေလသည္။ ထိုဒကာႀကီးေျပာသကဲ့သို႔ပင္
ေဒသခံဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ တရားမ်ားသည္ ေဒသခံဒကာ/မမ်ား
အတြက္ မရိုးပဲ ခံနိုင္ပါအံ့ေလာ။ ရိုးေပလိမ့္မည္သာ။
*****************************************************************

နာမည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကီးေသးသည္ျဖစ္ေစ အာဂႏၱဳဆရာေတာ္တို႔
ေဟာသမွ် ေျပာသမွ်တို႔ကား အသစ္အဆန္းတို႔သာမ်ားတတ္ေလသည္။ အေၾကာင္းကား အေနမၾကာေသးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပ၏။ တဖန္ အကယ္တႏၱဳ ထိုအာဂႏၱဳဆရာေတာ္သည္
ပင္ ထိုရြာ၌ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္သြားပါက ကာလမၾကာျမင့္မီပင္လွ်င္ သူ႔တရားေတာ္မ်ားလည္း
ရိုးေနပါၿပီဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားခံရမည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိပါ၏။

ဒကာ/ဒကာမမ်ားအေနျဖင့္ ဤေနရာမွဆရာေတာ္ႏွင့္ ထိုေနရာမွဆရာေတာ္
တို႔သည္ အျပန္အလွန္ရြာခံ-အာဂႏၱဳ ျဖစ္နိုင္ၾကေၾကာင္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ၾကေစခ်င္
္လွပါ၏။ ထို႔ထက္နားလည္ေအာင္ေျပာရပါလွ်င္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ တစ္ပါးတည္း၏ေဟာ
သမွ်တရားပြဲမ်ား၊ တရားေခြမ်ားကို နာၾကားၾကည့္ၾကပါလွ်င္ ဤအခ်က္ကိုပို၍သေဘာနိုင္ၾက
မည္သာျဖစ္ပါ၏။

ဤေနရာ၌ စကားစပ္မိ၍တစ္ဆက္တည္း ေျပာျပခ်င္သည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္တိုင္းသည္ "ဆင္းရဲၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာေရးကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးနိုင္ပါေၾကာင္း"ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ပဋာစာရီ ႏွင့္ ကိသာေဂါတမီ တို႔၏အတၳဳပၸတၱိ
တို႔သည္ မတူ ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း ၎တို႔ သိအပ္ေသာတရား၊ ပယ္အပ္ေသာတရား၊
ဆိုက္ေရာက္ရာတရား၊ ပြါးမ်ားအပ္ေသာတရားတိုသည္ အတူတူပင္ ္ျဖစ္ၾကပါ၏။

ဝတၳဳေၾကာင္းတို႔သည္သာ ကြဲလြဲေကာင္းကြဲလြဲၾကမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း သေဘာတရားတို႔ကား
အသစ္အဆန္းမဟုတ္ၾကပါေခ်။ သို႔ေသာ္ ေဟာေတာ္မူေသာဓမၼကထိကဆရာေတာ္တို႔၏
ဝိစရဏဉာဏ္သို႔လိုက္၍ကား နားလည္နိုင္မႈ နားမလည္နိုင္မႈ ကြာျခားခ်က္မ်ား ရွိနိုင္ေသး
ေၾကာင္း ဝန္ခံရမည္သာျဖစ္ပါ၏။
************************************************************************

တရားပြဲက်င္းပရျဖင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဒကာ/မမ်ား ဓမၼဗဟုသုတ
တိုးပြါးလာေစဖို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏။ တရားဓမၼမနာၾကားရလွ်င္ ဓမၼဗဟုသုတ ဘယ္ကရမည္နည္း။
ဓမၼဗဟုသုတမရွိလွ်င္ ဆင္းရဲကင္းေဝးခ်မ္းသာေရးအတြက္ အဘယ္ကဲ့သို႔က်င့္နိုင္ၾကပါ
မည္နည္း။

ဤအရွင္တို႔လည္း ထိုဒကာႀကီးေလွ်ာက္ထားသကဲ့သို႔ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္
မ်ားကို မိမိတို႔ေဒသသို႔ ပင့္ဖိတ္ခ်င္ၾက၊ ေရာက္ေစခ်င္ၾက၊ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကေစခ်င္သည္
္သာျဖစ္ပါ၏။ ရဟန္းေကာင္းမွန္က ထိုသို႔ သေဘာရွိေသာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားကို
မိမိတို႔ေဒသသို႔ မေရာက္ရွိ ေစခ်င္သူအဘယ္မွာရွိပါအံ့နည္း။ မစၦရိယတရားေလးပါးတြင္
ဓမၼမစၦရိယ ႏွင့္ ကုလမစၦရိယတို႔သည္ ရဟန္းတို႔၌သာ အျဖစ္မ်ားေၾကာင္း ဆရာျမတ္တို႔ထံမွ
ၾကားနာမွတ္သားဖူးပါသည္။ အေျခအေန အခြင့္အခါမသာေသး၍သာ မပင့္ေဆာင္ေပးနိုင္
ေသးသည္ကို နားလည္သေဘာေပါက္နိုင္ၾကပါလွ်င္ ေကာင္းေလစြ။

မည္သို႔ဆိုေစ ဒကာ/မတို႔ အေနျဖင့္ အဆိုပါ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္မ်ား၏
တရားဓမၼမ်ားကို နာၾကားရေကာင္းမွန္း၊ တရားပြဲသို႔သြားရေကာင္းမွန္းသိေနၾကသည္မွာ
ရိုးေနၿပီဆိုေသာရြာခံ၊ ေဒသခံဆရာေတာ္တို႔၏ တရားဓမၼမ်ားကိုနာၾကားခဲ့ၾကရ၍ပင္
မဟုတ္ပါေလာ။

ထင္ရွားေစပါဦးအံ့၊ဘာသာျခားျဖစ္ေသာသူတို႔မွာ အဘယ္မွ်နာမည္ႀကီး
ေသာဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ပင္လာလာ တရားနာရေကာင္းမွန္းသိၾကပါ၏ေလာ။
ထိုနာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္တို႔သည္လည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သီတင္းသံုးေတာ္ မူၾကရသျဖင္
့္သင္တို႔ရြာကို သင္တို႔ရြာကဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္္္္္္ နိုင္ပါမည္ေလာ။ သင္တို႔ရြာကဆရာေတာ္သည္လည္း ထိုဆရာေတာ္မ်ားေဒသကို ထိုဆရာေတာ္မ်ား
ကဲ့သို႔ အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးနိုင္မည္ကားမဟုတ္ေခ်။

ထိုသို႔အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္က်က်နနစဥ္းစားၾကည့္ပါလွ်င ္ရြာခံဆရာေတာ္တို႔၏
ေက်းဇူးတရားတို႔ကိုထင္ထင္ ရွားရွားေတြ႔ျမင္ၾကရမည္သာျဖစ္ပါ၏။ သူ႕ေက်းဇူးကို
သိျခင္း(ကတညဳတ)ဂုဏ္ႏွင့္သူ႔ေက်းဇူးကို တတ္သေရြ႔ မွတ္သေရြ႔ေပးဆပ္ျခင္း
(ကတေဝဒီ) ဂုဏ္ရည္တို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႕၌သာ ကိန္းေအာင္းၾကပါ၏။
********************************************************************************

ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ားသည္ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ားကို ေရေလာင္းေပးရ ၊ ေျမဆီ
ီၾသဇာ ထည့္ေပးၾကရ၏။ၿခံတြင္းျဖစ္ ျမက္ရိုင္း,ဆူးပင္စေသာ အသံုးမဝင္ေသာ
သစ္ပင္မ်ားကိုရွင္းလင္းပစ္ရ၏။ ျပင္ပမွ ဝင္ေရာက္လာေသာ အဖ်က္ပိုးမႊားမ်ားရန္မွ
ကာကြယ္ႏွိမ္နင္းရ၏။ အသစ္အသစ္ေသာ သစ္ပင္ပ်ိဳကေလးမ်ားကိုျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္
္္္ေပးၾကရ၏။ ထို႔အတူ---

ရြာခံဆရာေတာ္မ်ားသည္ ရြာေနဒကာ/မမ်ားကို တရားဓမၼမ်ားေဟာၾကား
ျပသေပးၾကရ၏။ ျပင္ပမွေကာင္းျမတ္သင့္ေတာ္ေသာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားကို
ပင့္ဖိတ္ေဟာေျပာေစရ၏။ ရြာတြင္းေပါက္ဖြါး ဝါဒဆိုးဆူးပင္မ်ားကိုရွင္းလင္းပစ္ရ၏။
ျပင္ပမွ ဝင္ေရာက္လာေသာ ဝါဒဆိုးပိုးမႊားမ်ားရန္မွကာကြယ္ႏွိမ္နင္းၾကရ၏။ မ်ိဳးဆက္သစ္ကေလးငယ္မ်ားကိုလည္း ဘာသာယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိန္းေအာင္းေစရန္
ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးၾကရကုန္၏။
*********************************************************************************

ဤသို႔ျဖင့္လွ်င္ အျပန္အလွန္ ရြာခံ-အာဂႏၱဳ မည္သို႔ပင္နာမျပဳေစ၊
ထိုထိုဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔သည္ --

မေကာင္းျမစ္တာ ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္
အသစ္ေဟာၾကဴး ၊နာဖူးထပ္မံ
နတ္ထံတင္ရာ ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ
ရဟန္းမႈ-ေျခာက္ခုလြန္ေသခ်ာ--ဟူသည္ႏွင့္အညီ---
ေဒသရပ္ရြာအသီးသီးတို႔၌ ဓမၼစည္ႀကီး ရိုက္ေဆာ္တီးေနၾကဆဲပင္ျဖစ္ပါတည္း။ ။
ရြာခံ-အာဂႏၱဳ ကန္႔သတ္မႈမျပဳမူ၍ အယူေျဖာင့္စြာ တရားေတာ္နာနိုင္ၾကပါေစသတည္း ။


(ယခင္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း၌ ေဖၚျပျပီးခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ ေဆာင္းပါးကို အနည္းငယ္
ျဖည့္စြက္ေရးသားလိုက္ပါ၏)

No comments:

Post a Comment